Soft2k.ir

Soft2k.ir

Information Technology (since 2013)
Soft2k.ir

Soft2k.ir

Information Technology (since 2013)

دانلود سخنرانی استاد ناصری

 
 


 

زندگی‌نامه‌ استاد ناصری دولت آبادی

عالم بزرگوار و مهذب و شیفته‌ی امام زمان حضرت آیت الله ناصری در سال 1309 ش در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری که از عالمان زاهد و وارسته بود، برای ادامه تحصیل به شهر مقدس نجف اشرف می‌رود. آیت الله ناصری در این زمان چهارده ساله بوده و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفته بود، پس از دو سال اقامت، مادر وی فوت می کند و در جوار مولایش امیرالمؤمنین دفن می‌شود.

  یک سال پس از فوت مادر، پدر به همراه خانواده به ایران باز می‌گردد و فرزند خود را برای تحصیل در نجف باقی گذاشته و وی را به امیر المؤمنین می‌سپارد. وی با همتی عالی در راه تهذیب نفس و نیز تحصیل علوم اهل بیت پیش می‌رود. برخی از اساتید اصول عالی حوزوی وی عبارتند از آیت‌الله میرزا هاشم آملی، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی، آیت الله سید محمود شاهرودی و آیت الله سید ابوالقاسم خویی (رضوان الله علیهم). در اخلاق و عرفان نیز در ایام نوجوانی از محضر حاج شیخ محمد کوفی و در جوانی از حضرت آیت الله سید محمد رضوی کشمیری و نیز حضرت آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی بهره‌ها برد. با حضرت آیت الله حاج شیخ عباس قوچانی، وصی مرحوم علامه قاضی و نیز سید هاشم حداد مرتبط بود؛ اما سالک دلسوخته‌ای که آیت الله ناصری از ایشان بهره‌های بسیار برده و خاطرات شیرینی از وی دارد، حاج عبدالزهرا گرعاوی است. حضرت آیت الله ناصری، همراه دوست صمیمی و یکدل خود مرحوم آیت الله حاج شیخ حسن صافی اصفهانی به محضر این مرد وارسته و سوخته اهل بیت می‌رفته و از وی استفاده می‌کردند.

  حضرت آیت الله ناصری پس از سالیانی که به امر استاد خود، مرحوم آیت الله کشمیری به ایران بازگشت و در دولت آباد و اصفهان به تربیت نفوس مستعد، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیازهای گوناگون مردم پرداخت. مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار روحانیت و معنویتی خاص دارد و کلام او که شیفته‌ی اهل بیت و دلداده‌ی حضرت ولی عصر امام زمان است، گوارای جان‌های تشنه است. از خصوصیات بارز این عالم وارسته، شیفتگی و علاقه شدید نسبت به قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم است. در بیشتر مجالس و صحبت‌ها، سعی ایشان سوق دادن دل‌ها به آن حضرت است و معمولا هنگام نام بردن و یاد آن حضرت بغض و اشک همراه سخنان ایشان می‌شود. از سفارش‌های مکرر ایشان، توسل به آن حضرت در هر حال و هر مشکل است و می‌فرماید:

« در هر حال "یابن الحسن" را فراموش نکنید ».

 صدقه روزانه برای سلامتی امام زمان خواندن نماز آن حضرت در هر روز و دعای فرج، از سفارش‌های ایشان است که خود نیز به آن عمل می کند. همچنین در هر سفر زیارتی سفارش می کند که اولین زیارت، به نیابت آن حضرت انجام شود. هفته‌ای یک شب نیز جلسه‌ی زیارت آل یاسین و سخنرانی راجع به حضرت، توسط ایشان دایر می‌شود.

دانلود روایات آخر الزمان

دانلود آخرین سخنرانیهای استاد ناصری

محمد ناصری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آیت الله ناصری
نام: محمدعلی ناصری دولت آبادی
عنوان: استاد اخلاق
زادروز: ۱۳۰۹
مرگ: در قید حیات است
مذهب: شیعه دوازده امامی
زمینه‌های فعالیت: فقه، عرفان
استاد(ها): مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه‌ای، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، سید روح‌الله خمینی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی
تأثیرگذاران: محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سید هاشم حداد و سید جمال‌الدین گلپایگانی
وبگاه رسمی: http://nasery.ir/farsi/

محمدعلی ناصری دولت‌آبادی

مشهور به آیت الله ناصری (زادهٔ ۱۳۰۹، دولت آباد برخوارمجتهد، استاد اخلاق که حوزه علمیه حضرت ولی عصر، حوزه علمیه صاحب الزمان، حوزه علمیه نرجس خاتون و مرکز دیجیتال حضرت ولی عصر در دولت آباد، موسسه تحقیقات نجوم اسلامی و موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی - فرهنگی هاد تحت اشراف وی می باشد. پدر وی حجّةالإسلام و المسلمین حاج شیخ محمّدباقر ناصری روحانی سرشناسی بود که از آخوند کاشی، جهانگیرخان قشقائی و آقارحیم ارباب استفاده کرده بود.

تحصیلات

وی تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. و با مهاجرت پدرش به شهر نجف راهی آنجا شد. پس از برگشت پدر به ایران او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت. اساتید وی مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه‌ای، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، سید روح‌الله خمینی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی بوده‌اند. وی با حسن صافی اصفهانی آشنایی نزدیک داشت.

فعالیت‌ها

آیت‌الله ناصری دولت آبادی به امر استادش آیت‌الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشت، گذشته از مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآنی که سالیانی دراز در حوزه علمیّه این شهر اقامه نموده و تا کنون نیز ادامه دارد، به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت. گذشته از جلسات درس اخلاق وی که در مدارس علمیّه این شهر برگزار می‌شود، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی او در مسجد کمرزرین اصفهان برقرار است. هر ساله در ایام فاطمیه، برنامه عزاداری فاطمه زهرا در بیت او واقع در دولت آباد برگزار می گردد. همچنین بیت وی بصورت هفتگی، چهارشنبه شب‌ها پذیرای عموم بویژه طلاب و روحانیون است.

فرزندان

فرزندان پسر وی محمدرضا، احمد، جعفر و مهدی نام دارند، همه فرزندان وی به غیر از مهدی، روحانی می باشند، محمدرضا در دوره‌ای، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهر اصفهان و دولت آباد بوده است.

تکذیب حمایت از فیلم ظهور نزدیک است

مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اصفهان که وی مدیریتش را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای شایعه حمایت وی از لوح فشرده «ظهور بسیار نزدیک است» را تکذیب کرده و نوشت: «انتساب تأیید لوح فشرده ظهور بسیار نزدیک است را به اینجانب تکذیب نموده و مطالب مندرج در آن را از جهاتی خلاف واقع می‌دانم.»[۱]

اسلام آوردن شان استون

شان علی استون بازیگر و فیلمساز آمریکایی که به ایران سفر کرده بود در ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در خانه وی اسلام آورد. اسلام آوردن او بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین‌المللی داشت.[۲]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد